Noaquinoa salade - Happy days with Noa
219
post-template-default,single,single-post,postid-219,single-format-standard,bridge-core-2.2.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1400,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode_disabled_responsive_button_padding_change,qode-theme-ver-21.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default

Noaquinoa salade

Op de middelbare school maakten mijn vriendinnetjes er altijd grapjes over wanneer ik weer eens een uitgebreide quinoa-salade bij me had, ondanks dat wilden ze toch altijd wel een hapje proeven. Eén van hen gaf dit recept door aan haar moeder en sindsdien wordt quinoa daar thuis noaquinoa genoemd. Ik vond dat het tijd werd om dit recept met jullie te delen, omdat het ontzettend lekker, voedzaam en gezond is en het enorm snel klaargemaakt is. 

Hoe gezond is quinoa?

Quinoa bevat veel gezonde eiwitten en mineralen, zoals koper en magnesium. Daarnaast is quinoa rijk aan vezels, ijzer, vitamine B en E en bevat het onverzadigde vetzuren. Vooral voor sporters is quinoa een aanrader, omdat het eiwitgehalte van quinoa hoger ligt dan van rijst of tarwe. Dat quinoa ‘een superfood’ is, valt nog te bezien… Quinoa bevat namelijk minder vezels dan bijvoorbeeld brood of havermout. Dat je dagelijks een kommetje quinoa zou moeten eten om optimaal gezond te leven is dus een enorme fabel. Desondanks is quinoa zeker gezond en een smakelijk alternatief voor rijst als je dat eens zat bent. Probeer dus zeker een keer dit heerlijke recept. 

Ingrediënten:

  • 100 gram quinoa 
  • 1 stengel bleekselderij
  • Handje tomaatjes
  • Halve paprika
  • ¼ komkommer
  • Handje rucola
  • Halve mango
  • 5 zongedroogde tomaatjes 
  • Handje radijsjes
  • Paar blaadjes munt
  • Olijfolie
  • Peper & zout
  • 100 gram gerookte kipblokjes (kant en klaar te kopen) 

Bereidingswijze:

  1. Kook 200 ml water
  2. Als het water kookt voeg je de quinoa toe en laat je dit 5 minuten afgedekt staan.
  3. Als de quinoa het water volledig heeft opgenomen, roer je de quinoa door met een vork zodat de korrels goed van elkaar raken. 
  4. Snijd de tomaten, bleekselderij, komkommer, paprika, mango, zongedroogde tomaatjes, radijsjes en munt in stukjes en voeg samen in een bak. 
  5. Voeg de quinoa en gerookte kipstukjes toe aan de bak en besprenkel met olijfolie, peper en zout. 

Tadaaa, je quinoa-salade is klaar. Super eenvoudig, lekker en voedzaam. Laat in de reactie weten hoe die jou heeft gesmaakt en of je nog lekkere tips hebt.

-XXX-

Geen reactie's

Geef een reactie